marți, 24 septembrie 2013

De profesie candidat

Participând la un seminar, am fost invitată să mă prezint la una dintre mesele organizatorilor, pentru a fi luată în evidenţă. După ce mi-am spus numele, domnişoara din faţa mea m-a bifat pe lista din dotare, iar eu, curioasă, mi-am aruncat privirea - temătoare la început, apoi oarecum mândră că m-a găsit, deşi confirmasem prezenţa în avans. Numai că în dreptul numelui meu, unde ar fi trebuit să apară angajatorul, spre deosebire de ceilalţi participanţi de pe listă, la mine era trecut " - ". Senzaţia pe care am avut-o e greu de descris.. aceea de a fi singur, de a nu aparţine de un grup. Norocul meu că eram la un seminar motivaţional :)

Şi pentru că tot mi-am făcut curaj să scriu despre asta, o să scriu şi câteva situaţii de care m-am lovit în ultimul timp, că poate citeşte cine trebuie şi se schimbă ceva, măcar pentru cei care vin în urma mea ... 



<PRECAUT SAU LAŞ?> Primul şi ultimul interviu: "Văd potenţialul tău uriaş, aşadar îţi dau posibilitatea să alegi departamentul în care vrei să te angajezi: comunicare sau vânzări. Doar o mică menţiune: trebuie să îţi scrii demisia în alb şi te putem angaja începând de mâine". Da, mi-a cerut să-mi dau demisia înainte să mă angajez. 

<CÂND MULT DEVINE PREA MULT> Primul interviu: "Ne-a făcut o plăcere deosebită să te cunoaştem. Considerăm că ai un mare potenţial şi că vei avea o carieră de succes şi în continuare. Procesul de recrutare durează până la sfârşitul lunii în curs, deoarece dorim să vedem toţi candidaţii care au depus cv". Al doilea interviu, luna următoare: "Procesul de recrutare durează până la sfârşitul lunii în curs". Încă îl aştept. Probabil urmează al treilea interviu, iar procesul de recrutare se va mai prelungi încă o lună. 

<TEST DE PROFESIONALISM> Al doilea interviu, cu Owner-ul companiei: "Vei primi oferta noastră în seara aceasta sau cel târziu mâine dimineaţă. Apoi aşteptăm răspunsul tău." Cinci zile mai târziu dar, mai ales, după ce am trimis eu un e-mail: "Cu părere de rău te anunţ că, momentan, ne-am ales un candidat cu mai multă experienţă. Vrem însă să păstrăm legătura cu tine pentru posibilitatea stabilirii unei viitoare colaborări". Da, sunt sigură de asta. Apreciam un e-mail sincer şi trimis la timp. 

<SCHIMBĂTOARE CA VREMEA> Primul şi ultimul interviu: "Îmi pare rău că nu avem mai mult timp la dispoziţie, însă oricum vroiam să te chem la al doilea interviu, deci ne auzim săptămâna viitoare". A doua zi am primit un e-mail în care eram informată că sunt respinsă, de la intermediarul care ne-a făcut iniţial legătura. Apreciam în primul rând dacă mi se oferea răspunsul direct şi mai ales dacă mi se oferea după cel de-al doilea interviu, aşa cum discutasem în cadrul primei întrevederi.


(Later edit:)

<DESCURCĂREŢUL> Primul şi ultimul interviu: "Văd că ai experienţă în domeniul medical, cum ne sfătuieşti să vindem mai bine abonamente medicale în cadrul unei promoţii la stand pentru o clinică de renume?". Răspunsul meu a fost prompt: "Medicii vând cel mai bine servicii medicale." Replica lui a fost "Aham, am înţeles ..". Apoi, foarte entuziasmat, ca şi când ar fi avut o revelaţie: "Dar dacă se prefac promoterii că sunt medici? Le dăm şi halat, stetoscop!". I-am răspuns la fel de prompt: "Clar, NU."

<LA PESCUIT> Primul şi ultimul interviu: "Ştiu că aţi depus CV şi aţi venit până aici pentru postul de copywriter, dar nu vă potriviţi cu profilul pe care îl căutăm. Am văzut însă că aveţi experienţă în vânzări, iar noi căutăm pe cineva şi pe partea asta, nu vă interesează?". Am mers până în Străuleşti ca să aud replica asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu